FA | EN | AR | AZ
if (Model != null) {

1401/08/09 10:07:26

پوليپ رحم

علائم پوليپ در زنان:

*نامنظم بودن زمان قاعدگی  *خونریزی شدید در زمان پریود   *امکان لکه بینی و خونریزی در بین دو قاعدگی

*امکان خونریزی بعد از یائسگی در بعضی از زنان   *اختلال در باروری

درمان پولیپ رحمی

درمان با داروهای هورمونی

پولیپ‌های خوش‌خیم با برخی داروهای هورمونی کوچک شده و از بین می‌روند. اما بهتر است بدانیم که این داروها اثر موقت دارند و ممکن است بعد از مدتی علائم این بیماری دوباره در فرد ظاهر شود.

کورتاژ کردن برای درمان پولیپ رحمی

عمل جراحی برای از بین بردن پولیپ رحمی

راه‌های پیشگیری از ابتلا به پولیپ رحمی

*پوشیدن لباس زیر پنبه‌ای   *برقراری رابطه جنسی سالم با رعایت بهداشت    *رعایت بهداشت فردی و شست و شوی منظم واژن  *مراجعه به پزشک در محدوده‌‌ها زمانی مشخص *انجام آزمایش پاپ اسمیر

از مهم‌ترین عوارض پولیپ رحم به ناباروری و خونریزی در بین دو دوره قاعدگی است. با مشاهده این عوارض بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. افراد نابارور بعد از عمل جراحی شانس بیشتری برای بارداری دارند.

استفاده از زنجبیل برای پولیپ رحم و درمان آن موثر است. زنجبیل به عنوان مسکن در بدن عمل می‌کند و خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهابی دارد. درمان گیاهی پولیپ رحم با استفاده از زنجبیل امکان پذیر بوده و ممکن است اندازه پولیپ را کوچک‌تر کند.

زنانی که به طور منظم ورزش می‌کنند در برابر خیلی از بیماری‌ها مقاوم بوده و در صورت ابتلا به راحتی می‌توانند آن را کنترل کنند. افراد مبتلا به پولیپ رحم فیبروم برای سلامتی خود باید یک برنامه منظم ورزشی و غذایی داشته باشند. یوگا، شنا، تایچی و پیلاتس از ورزش‌های موثر برای تسکین و درمان این بیماری هستند.

چه کسانی مستعد ابتلا به پولیپ رحمی هستند؟

سن، سابقه بیماری، چاقی مفرط، نوع تغذیه از عوامل مهم برای تشکیل پولیپ رحمی در زنان هستند.

مراقبت‌های لازم بعد از عمل جراحی پولیپ رحمی

این عمل نیاز به مراقبت خاصی ندارد. زیرا یک عمل سرپایی و ساده است که بعد از بهبودی بیمار از لحاظ جسمی، مرخص می‌شود. در خانه نیز بعد از دو روز استراحت فرد می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را آغاز کند. مراقبتی که پزشکان توصیه به رعایت کامل آن بعد از عمل جراحی دارند، رعایت رابطه جنسی است. فرد بعد از جراحی پولیپ رحمی باید به مدت سه هفته رابطه جنسی نداشته باشد.