FA | EN | AR | AZ
if (Model != null) {

هرآنچه باید درباره هپاتیت بدانید

هرآنچه باید درباره هپاتیت بدانید


هپاتیت التهاب کبد است که به‌دلیل ویروس‌های عفونی و عواملی غیرعفونی مختلف ایجاد می‌شود و منجر به مشکلات سلامتی مختلفی می‌ گردد که برخی از آن‌ها می‌توانند کشنده باشند. پنج نوع اصلی از ویروس هپاتیت وجود دارد که به آن‌ها نوع A، B، C، D و E گفته می‌شود.

ادامه مطلب


تب دنگی(Dengue fever)

زنگ خطر برای شیوع "تب دنگی" به صدا درآمد


نام های دیگر این بیماری تب دانگ ، تب دنگ و تب استخوان شكن میباشد.این بیماری از طریق پشه‌ای به نام پشه آئدس اجیپتی به انسان منتقل می‌شود و یکی از اولویت های سازمان بهداشت جهانی در بحث کنترل و پیشگیری از بیماری هاست.در بین بیماری های ویروسی که از طریق بندپایان منتقل می شوند، سریعترین سرایت را دارد.

ادامه مطلب


تغذیه سالم و مصرف داروها در روزه داری

توصیه‌های مرتبط با روزه‌داری و مصرف داروها


در ماه پر بركت رمضان، ماه میهمانی خدا قرار داریم و مومنان در روزهای ابتدایی سال جدید بر سر سفره پر از نعمت الهی قرار دارند.ماهی که روزها و شب‌ها و به عبارتی تمام لحظه‌های آن سرشار از معنویت و ثواب بی انتهاست. در این مهمانی باید به یك سری نكات تغذیه ای نیز توجه داشت.

ادامه مطلب


اصول ایمنی استفاده از فرآورده‌های شوینده و ضدعفونی کننده‌ها در خانه

نکات پیشگیری از بروز مسمومیت با شوینده ها و ضدعفونی کننده‌های خانگی


استفاده نابجا و بدون آگاهی از مواد شوینده و پاک کننده های شیمیایی می تواند خطرات جبران ناپذیری را ایجاد نماید. دراین مقاله سعی شده است تا این آگاهی را با هم به دست‌ آوریم.

ادامه مطلب


29  اكتبر روز جهانی سکته مغزی

29 اكتبر روز جهانی سکته مغزی


آگاهی از نشانه های سکته مغزی بسیار ضروری و حائز اهمیت است؛ تا جایی که با انتقال بیمار در کوتاهترین زمان به مراکز درمانی، می‌توان عوارض ناشی از این عارضه را به طور چشمگیری کاهش داد.

ادامه مطلب


افراد سالم چطور از بیماری های فصل پاییز در امانند؟

افراد سالم چطور از بیماری های فصل پاییز در امانند؟


رعایت راهكارهایی ساده و سالم در زندگی باعث افزایش سطح سیستم ایمنی بدن میگردد. درفصل هایی چون پاییز و زمستان كه ابتلا به بیماری های ویروسی كمی بیشتر از دیگر فصلهاست، انجام مواردی كه در این مقاله گفته شده كاربردی می باشد.

ادامه مطلب


پوكی استخوان

پوكی استخوان


بر خلاف بسیاری از بیماری های مزمن، كه علائم و نشانه های متعددی دارند، پوكی استخوان یك بیماری خاموش و بدون علامت است تا زمانی كه یك شكستگی ایجاد شود.در پوکی استخوان تراکم استخوانی کاهش یافته و یا به اصطلاح استخوان‌ها از داخل پوک می‌شوند که این خود موجب شکنندگی استخوان‌ها می‌گردد.

ادامه مطلب


راهكارهای پیشنهادی برای كاهش سرطان پستان

راهكارهای پیشنهادی برای كاهش سرطان پستان


پس از سرطان پوست، سرطان سینه شایع‌ترین سرطانی است که در بین زنان و حتی مردان وجود دارد.سرطان سینه زمانی رخ می‌دهد که برخی از سلول‌های سینه شروع به رشد غیر طبیعی می‌کنند. مواردی به منظور كاهش خطر ابتلا به این سرطان را در این مقاله بررسی كرده ایم.

ادامه مطلب


هر آنچه كه باید از شیمی درمانی بدانید

هر آنچه كه باید از شیمی درمانی بدانید


شیمی درمانی یكی از روش‌های درمانی بیماری سرطان است. این روش در كنار فوایدی كه در امر درمان دارد دارای عوارضی نیز می‌باشد. برای پیشگیری و كنترل عوارض آن رعایت نكاتی مهم است.

ادامه مطلب


اصول مصرف آنتی بیوتیك ها

استفاده نادرست از آنتی بیوتیك ها چه پیامدی دارد؟


مصرف نادرست آنتی بیوتیک می تواند باعث ایجاد عوارض جانبی و افزایش مقاومت نسبت به آنتی بیوتیک ها شود.هنگامی که باکتری ها مقاوم می شوند، آنتی بیوتیک ها نمی توانند با آنها مبارزه کنند و باکتری هاتکثیر می شوند.

ادامه مطلب


صفحه 1 از 2