FA | EN | AR | AZ
if (Model != null) {

نارسایی مزمن كلیه

نارسایی مزمن كلیه


بیماری مزمن کلیه زمانی اتفاق می‌افتد که یک بیماری خاصی عملکرد کلیه را مختل کرده و باعث آسیب تدریجی و برگشت‌ناپذیری به ساختار کلیه شود.بیماری مزمن کلیه در سیاه‌پوستان، افراد مسن، افراد سیگاری، چاق و افرادی که سابقه بیماری کلیوی دارند، شایع‌تر است.

ادامه مطلب


نارسایی قلبی

نارسایی قلبی


نارسایی قلبی ازجمله عارضه‌های قلبی عروقی است. قلب فرد مبتلا قدرت کافی برای خون‌رسانی را ندارد. در حقیقت در این وضعیت پزشکی قلب قادر نیست خون اکسیژن‌دار را به حد نیاز بدن پمپاژ کند. قلب بیمار ازکارافتاده نیست و همچنان به وظیفه خون‌رسانی خود عمل می‌کند، اما به‌اندازه یک قلب سالم کارآمد نیست.

ادامه مطلب


نارسایی تنفسی

نارسایی تنفسی


وقتی دستگاه تنفسی نتواند کربن‌دی‌اکسید را از خون خارج کند، این گاز در بدن جمع شده و نارسایی مزمن دستگاه تنفسی رخ می‌دهد. این نارسایی به هنگام ناتوانایی دستگاه تنفسی در دریافت اکسیژن کافی نیز رخ می‌دهد.

ادامه مطلب


میگرن

میگرن


میگرن یکی از انواع سردرد است که باعث دردهای شدید ضربان دار در یک طرف سر می‌شود. علائم میگرن عبارت است از: حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا. حملات میگرنی ممکن است ساعت‌ها یا حتی روزها به طول بینجامد و گاهی سردرد آن‌قدر شدید شود که در فعالیت‌های روزانه شما اختلال ایجاد کند.

ادامه مطلب


لخته خون در رگها (DVT) (ترومبوز وریدی)

لخته خون در رگها (DVT) (ترومبوز وریدی)


اگر خون در رگ جمع شود به مرور زمان لخته می­شود. ماندن خون ممكن است بعلت استراحت به مدت زیاد پس از جراحی یا در اثر بیماری كه فرد به مدت زیاد بستری است رخ دهد.DVT مانع از بازگشت خون دفع شده به قلب می شود. در نتیجه گردش خون در پا مسدود می شود که منجر به درد و تورم می شود.

ادامه مطلب


كیست تخمدان

كیست تخمدان


در چرخه قاعدگی، تخمک داخل کیسه فولیکول رشد می‌کند. این کیسه داخل تخمدان‌ها قرار دارد. در اکثر موارد، فولیکول می‌ترکد و تخمک آزاد می‌شود. اگر فولیکول پاره نشود، مایع داخل فولیکول تبدیل به کیست تخمدان می‌شود.

ادامه مطلب


كووید

كووید


در سال 2019 سری جدید کرونا ویروس (COVID-19) در شهر ووهان چین شناسایی شد. نوع جدیدی از کرونا ویروس که پیش از آن در انسان ها مشاهده نشده بود.شیوع جهانی این بیماری، یک یادآوری ناگهانی همگانی بود که بیماری‌های عفونی یک تهدید مداوم برای سلامتی انسان هستند. خصوصاً در مورد بیماری‌های نوپدید و باز پدید که همیشه یک چالش بالقوه برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان هستند.

ادامه مطلب


فشار خون

فشار خون


هایپرتنسیون یا فشارخون بالا یک وضعیت پزشکی است که در آن فشار وارد شونده بر دیواره رگ‌ها و فشار جریان خون از یک حد نرمال و پذیرفته بالاتر می‌رود. هنگامی‌که فشار خون به هر علت بالا باشد، قلب را با هدف پمپاژ دوباره و به گردش درآوردن خون وادار به افزایش حرکت و کار بیشتر می‌نماید. فشار خون بر دو نوع سیستولی و دیاستولی تقسیم و نام‌گذاری می‌گردد که گاهی با نام حد بالا و حد پایین نیز شناخته می‌شود.

ادامه مطلب


فتق كشاله ران

فتق كشاله ران


فتق کشاله ی ران زمانی ایجاد میشود که بخشی از بافت روده از درون یک نقطه دارای ضعف در عضلات شکم بیرون میزند. این برآمدگی می تواند دردناک باشد به خصوص هنگامی که فرد سرفه میکند خم میشود و یا یک جسم سنگین را بلند میکند. (به عبارتی هرچیزی که باعث افزایش فشار داخل شکمی گردد.)

ادامه مطلب


ضعف و بی حالی

ضعف و بی حالی


خستگی و بی حالی حالتی است که در آن فرد برای انجام کارها انرژی ندارد.خستگی انواعی دارد، مثلا: خستگی فیزیکی، خستگی احساسی، خستگی به عنوان نشانه‌ی یک بیماری و خستگی به عنوان خود بیماری. بسیاری از ما در طول سال ممکن است دچار خستگی و بی حالی شویم اما دلیل خستگی و بی حالی خود را ندانیم و به دنبال راه چاره آن باشیم.

ادامه مطلب


صفحه 1 از 5