Loading...

راهنمای پذیرش بیماران

 


کلیه اطلاعات مورد نیاز بیماران محترم از لیست زیر قابل دسترس می باشد :

لیستراهنمای پذیرش بیماران و دریافت و یا تکمیل فرم اولیه پذیرش به صورت اینترنتی

لیستموسسات و بیمه های طرف قرارداد بیمارستان

لیستراهنمای طبقات بیمارستان

لیستمنشور حقوق بیماران

لیستمقررات داخلی بیمارستان

لیستدریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات بیماران

لیستفرم رسیدگی به شکایات بیماران و مراجعه کنندگان



راهنماي پذيرش بیماران در بیمارستان جم:

بطور کلي پذیرش بیمار در بيمارستان جم از سه طريق امکان پذير مي باشد:

lمراجعه به اورژانس بيمارستان
lمراجعه به کلینیک بيمارستان
lمراجعه به مطب پزشک معالج طرف قرارداد با بیمارستان

در این موارد بیمار پس از اخذ معرفینامه و دستور بستری از پزشک جهت پذیرش در بیمارستان به واحد پذیرش واقع در طبقه همکف مراجعه می نماید. این واحد از ساعت 6:30 تا 19 پاسخگوی مراجعان می باشد. از ساعت 19 تا 6:30 صبح نیز پذیرش بیماران در واحد پذیرش اورژانس واقع در بخش اورژانس انجام می شود.


مدارك لازم جهت بستري بيمار :

• دستور بستري از پزشک معالج به نام بیمار

• مدارک شناسايي بيمار ( شناسنامه یا كارت ملي و برای اتباع خارجي گذرنامه )

• در هنگام مراجعه جهت زايمان همراه داشتن شناسنامه پدر و مادر نوزاد الزاميست.

• معرفينامه بيمه جهت بیماران تحت پوشش بیمه

• در صورتیکه بیمه شما با بیمارستان قرارداد داشته باشد می توانید دستور بستری پزشک معالج خود را پس از ممهور کردن به مهر بیمارستان به دفاتر بیمه مربوطه برده و معرفینامه بیمه را دریافت نمایید.

• حداکثر زمان تحویل معرفینامه بیمار به بیمارستان 24 ساعت بعد از پذیرش بیمار می باشد

• جهت اطلاع از بیمه های طرف قرارداد با بیمارستان می توانید به سایت بیمارستان جم یا واحد حسابداری ترخیص مراجعه نمایید.

>>ورود به صفحه بیمه های طرف قرارداد با بیمارستان جم<<


• جهت تسهیل امر پذیرش می توانید با مراجعه به سایت بیمارستان جم و وارد کردن مشخصات بیمار خود در فرم پذیرش اولیه اینترنتی (ورود به صفحه پذیرش اینترنتی) و یا به صورت آفلاین و با دریافت فرم از  (لینک دریافت فرم پذیرش اولیه بیمار) ، پرینتی از آن تهیه نموده و در هنگام مراجعه به واحد پذیرش تحویل دهید.

 

مراحل بعد از پذیرش بیمار:

نظام خوشامدگويي و تكريم ارباب رجوع :

lبعد از انجام مراحل پذيرش و در راستاي اجراي نظام خوشامدگويي و تكريم ارباب رجوع ، گيرنده خدمت با پرونده و همراه توسط مسئول پيگيري امور بيماران ( Welcome Nursing ) به بخش مربوطه منتقل مي شود .

lاطلاعات ضروري و مورد نياز در خصوص مقررات بيمارستان و نحوه ي استفاده از امكانات موجود در بخش و اتاق به گيرنده خدمت توسط مسئول پيگيري امور بيماران ارائه مي شود .

lگيرنده خدمت توسط مسئول پيگيري امور بيماران با مسئول بخش ، تجهيزات اتاق و بخش هاي مختلف بيمارستان آشنا مي شود و از طریق منشور حقوق بیمار با حقوق خود آشنا مي گردد .

 

نظام نظرسنجي و رضايتمندي :

lدر راستاي اجرای طرح نظام نظرسنجي و رضايتمندي ، هنگام پذيرش پرسشنامه رضايت سنجي در اختيار گيرندگان خدمت قرار مي گيرد و از مراجعين در خصوص اقدامات و فعالیت های بيمارستان نظرسنجي بعمل مي آيد و گيرندگان خدمت به مشارکت هر چه موثرتر در بهبود جریان امور ترغیب مي شوند.

نظام انتقادات و پیشنهادات و دريافت شكايات :

lدر راستاي اجرای طرح نظام انتقادات و پیشنهادات و دريافت شكايات ، در صورت بروز مشكل و اعلام شكايت گيرندگان خدمت مي توانند به طرق زير عمل نمايند :

- با شماره 429 تماس حاصل نمايند .

- به مسئول رسيدگي به شكايات مراجعه نمايند .

- صندوق هاي در مكانهاي مختلف بيمارستان نصب گرديده و فرم هاي رسيدگي به شكايات جهت اعلا م كتبي در كنار صندوق هاي موجود است كه گيرندگان خدمت مي توانند نظرات خود را به صورت كتبي يادداشت نمايند و برگه را در صندوق رسيدگي به شكايات بياندازد .

 

عمليات ترخيص بیماران:


• پس از دستور ترخيص بيمار توسط پزشك معالج پرونده توسط منشي هاي رابط بسته شده و به واحد ترخيص جهت رسيدگي و تنظيم صورتحساب ارسال ميگردد..

• در صورتي كه بيمار با معرفينامه بستري شده باشد كليه هزينه ها طبق قرارداد في ما بين محاسبه ميشود

• در صورتي كه بيمار به صورت آزاد بستري شده باشد كليه هزينه ها به صورت نقدي و طبق تعرفه هايي كه هر ساله توسط سازمان نظام پزشكي تعيين ميشود ،محاسبه ميگردد.

• در صورتي كه بيمارستان با بيمه بيمار قرارداد نداشته باشد ،بيمار ميتواند پس از ترخيص با مراجعه به واحد مدارك پزشكي درخواست پرونده جهت ارائه به بيمه را دهد و حداكثر يك هفته پس از ترخيص مدارك بيمار آماده خواهد بود.و طي تماس تلفني به شما اطلاع داده خواهد شد.


تلفن های ضروری جهت كسب اطلاعات بيشتر در خصوص پذيرش و بستري :

اطلاعات ........................................................ 84140511

پذيرش ............................................................84140557

حسابداري ترخيص ..........................................84140514

اورژانس ..........................................................84140522

كلينيك ............................................................84140507